מערכת אזעקה לעסק

בית העסק שלנו אולי מבוטח, אבל הציוד שיש בו יקר לנו מאוד: אם זה סחורה ואם זה מחשבים, אם זו קופה רושמת ואם אלו מסמכים שסידרנו בצורה מוקפדת מאוד.

פריצה לבית עסק היא לא רק גניבה של רכוש. פריצה היא חדירה למרחב העסקי הפרטי שלנו, יצירת כאוס במקום, ויצירת תחושת מנוכרות שאין אף ביטוח בעולם שיכול לפצות עליה.

למי יש זמן היום להתעסק עם ביטוח ועם משטרה כדי לטפל בנזקים של פריצה… לא עדיף פשוט למנוע אותה? התקנה של מערכת אזעקה בבית העסק יכולה לפתור לכם את הבעיה ולפטור אתכם מכל החששות.

כיצד מערכת אזעקה יכולה לסייע במניעת פריצות ובמזעור נזקים?

התקנה של מערכת אזעקה לעסק יכולה לסייע בשלוש רמות שונות.
ראשית, עצם ההתקנה כבר מרתיעה אחוז גבוה מהפורצים: פורץ בדרך כלל יעדיף לנסות את מזלו במקום שלא הכריז שהוא התקין מערכת אזעקה, ולכן כאשר הוא יראה את השלט הוא פשוט יעבור הלאה.

אם בכל זאת הפורץ העקשן ירצה דווקא את העסק שלכם, גם במחיר של הסתכנות עם גילוי שלו באמצעות מערכת האזעקה, הרי שאזעקה איכותית תופעל בטווח זמן מידי ורוב הפורצים בשלב הזה יעזבו את המקום מבלי להמשיך במזימה שלהם.

שנית, אם הפורץ העיקש עדיין ממשיך לנסות, עד שהוא יצליח לנטרל את האזעקה, אם בכלל, כלל הגורמים הרלוונטיים, כולל כמובן אתכם בעלי ובעלות העסקים, כבר ידעו מהביקור הלא רצוי ויוכלו לפעול בהתאם.

שלישית, חשוב שלא להתפשר בכל הנוגע לאיכות האזעקה האלחוטית לבית העסק.
גם אם עומדות בפניכם שתי הצעות- האחת יקרה ואיכותית והשנייה זולה ופחות איכותית, כדאי לבחור בזו האיכותית שעשויה לחסוך לכם כסף רב במקרה של פריצה.  

מערכת אזעקה קווית מול מערכת אזעקה אלחוטית – מה מתאים יותר לעסק?

אם אין במבנה בו ממוקם העסק שלכם תשתית למערכת אזעקה קווית, ככל הנראה ישתלם לכם לרכוש מערכת אזעקה אלחוטית ולחסוך את עלויות הקמת התשתית החד פעמיות.

עלות ההתקנה והתחזוקה גבוהות יותר בממוצע ממערכת קווית, אולם בטווח בינוני וקצר ההפרש לא מצדיק את עלויות ההתקנה של התשתית למערכת אזעקה קווית.

יוצאים מן הכלל הם בתי עסק שאינם בשכירות, או אם מדובר בוודאות בשהייה במקום לטווח ארוך. במצבים כאלה, ישתלם דווקא להשקיע באופן חד פעמי בהתקנת המערכת הקווית, ולחסוך בעלויות ההתקנה הראשוניות ועלויות התחזוקה לאורך זמן.

האם יש להתקין גלאים חיצוניים?

גלאים חיצוניים הם יקרים יותר מאשר גלאים פנימיים, בייחוד אם בחרתם להתקין מערכת אזעקה אלחוטית לעסק. אבל, אם לבית העסק יש מרפסת או חצר שמובילים לאחד הפתחים (דלת או חלון), כדאי לשקול התקנה שלהם.

זאת משום שמניעת פריצה בשלב מוקדם ככל שניתן ולמעשה לפני הפריצה עצמה יכולה לחסוך לכם הרבה כאב ראש ועוגמת נפש.

אולי יעניין אותך גם:
אזעקה לבית תל אביב
אזעקה לבית חולון