מצלמות במעגל סגור

מערכת מצלמות במעגל סגור היא מערכת המורכבת ממספר מסוים של מצלמות המחוברות למערכת הקלטה ושידור מרכזית. המצלמות תהיינה מחוברות באמצעות חיבור קווי או באמצעות חיבור אינטרנטי.

המטרה המרכזית של המערכת היא לאפשר בקרה על מספר מצלמות מנקודה אחת. למעשה, לאדם אחד ניתנת האפשרות לנטר אחר מספר רב של מצלמות בו זמנית. בדרך כלל, תידרש הרשאה על מנת לקבל גישה אל המערכת.   

לדוגמא: אוניות קרוז רבות משתמשות במערכת מצלמות במעגל סגור או בקיצור CCTV. ברחבי האונייה מותקנות מצלמות רבות המקליטות בכל רגע נתון מה מתרחש עליה. מפעיל המערכת יושב בחדר המיועד אך ורק לניטור המצלמות, והוא מנטר בכל רגע נתון את כל המתרחש על האונייה.

התקדמות טכנולוגית במערכי המצלמות

כיום, מרבית המערכות של מצלמות במעגל סגור משתמשות במצלמות דיגיטליות קטנות בעלות רזולוציות צילום גבוהה.

ההתקדמות הטכנולוגית של המערכות הפכה את השימוש בהן לידידותי למשתמש. אם בעבר נדרשה הכשרה ארוכה על מנת להשתמש בהן בצורה יעילה במערכת מצלמות במעגל סגור, כיום כמעט כל אדם, יכול להגיע לשליטה מלאה במערכת תוך מספר ימים.

בנוסף, השיפור הטכנולוגי של המערכות מאפשר לדחוס את התמונות וקבצי הווידאו בצורה יעילה. כתוצאה מכך, ניתן לשמור קבצים רבים על המערכת. את הקבצים הללו ניתן להעביר לדיסקים או למחשב אחר באמצעות רשת האינטרנט.

הבחירה במערכת מצלמות מעגל סגור חייבת להיות בחירה מושכלת המתבצעת על ידי איש מקצוע, אשר מנתח את הצרכים הנובעים מהסביבה בה המערכת תפעל.

מה המערכת מסוגלת לעשות?

מערכת מצלמות במעגל סגור עשויה להיות יעילה במספר רב של אירועים:

  • איתור פורצים פוטנציאליים- ניתן לנטר אחר המצלמות, לזהות אנשים חשודים ולהזעיק את הרשויות באופן מידי.
  • קבלת חומר ראיות- אם התרחש אירוע פלילי, ניתן להוריד את ההקלטות של המצלמות השונות ולהעבירן לידי המשטרה. צילומי ווידאו עשויים להיות קבילים בבית המשפט ובעזרתם ניתן יהיה ניתן להעמיד לדין את העוברים על החוק.
  • ניטור אחר התנהגותם של עובדים- אם המערכת מותקנת במשרדים או בבית עסק, ניתן יהיה לנטר אחר התנהגותם של העובדים.
  • לאתר אנשים אבודים- אם נחזור לדוגמא של אוניית הקרוז, באמצעות מערכת המצלמות ניתן יהיה לאתר ילדים שאבדו להוריהם.

מדוע חשוב להתקין מערכת מצלמות במעגל סגור?

השאלה האם חשוב להתקין מערכת מצלמות במעגל סגור תלויה בצרכים של המתעניין. ברוב המקרים המערכת עשויה להתגלות כיעילה ביותר למפעלים, מרכזי מסחר, עסקים פרטיים, מלונות, אוניות נופש ולכל מקום שזקוק להגנה ובקרה קבועה.

ניתן להתקין מערכת מצלמות במעגל סגור גם בבתים פרטיים, אך חשוב לציין, שבדרך כלל עלותן של מערכת מצלמות במעגל סגור יהיה גבוה יותר מעלותן של מספר מצלמות בודדות.

לכן, חשוב לוודא האם באמת יש צורך במערכת משוכללת או שניתן להסתפק במספר מצלמות IP בודדות המחוברות למחשב הביתי.