מערכת אזעקה אלחוטית

אזרחיות ואזרחים רבים כבר מבינים מה החשיבות של התקנת מערכת אזעקה בבית או במשרד: למרבה הצער, תופעת הפריצות עדיין נפוצה ברחבי הארץ. לכן קיים צורך בהתקנת מערכת שתמנע את המקרים או לפחות תמזער את הנזקים.

מערכות אזעקה נועדו להרתיע פורצים מלנסות בכלל לפרוץ. אם ההרתעה הראשונית לא עובדת, מערכת אזעקה איכותית שמופעלת בזמן במקרים רבים מבריחה את הפורצים בטרם סיימו את "עבודתם".

במידה ולא, היא תיידע את כל הגורמים הרלוונטיים על פי ההיררכיה המוגדרת מראש על מנת לטפל באירוע בזמן קצר ומהיר ככל שניתן.

מה ההבדל בין מערכת אעזקה אלחוטית לקווית?

ההבדל בין שתי המערכות, כפי שניתן להבין מהשם שלהן, הוא בחומרה עצמה. בניגוד למערכת אזעקה קווית, מערכת אזעקה אלחוטית איננה דורשת התקנת תשתית של כבלים בין קירות הבית.

מערכת אלחוטית מתאימה להתקנה עבור אלה שלא רוצים להתעסק עם שינויים מרחיקי לכת בבית, למשל אלה ששוכרים דירה ורוצים מערכת אזעקה אותה יוכלו בקלות לקחת למקום המגורים הבא.

לעומתם, מי שבונה בית חדש או גם ככה משפץ, יכול להתקין בבית מראש תשתית למערכת אזעקה קווית, וכך לחסוך בעלויות בטווח הארוך.

מערכת אזעקה אלחוטית איכותית לא נופלת בדבר ממערכת קווית, וההבדל הוא שהיא דורשת יותר תחזוקה (כמו החלפת סוללות אחת לכמה שנים). ההתקנה שלה אמנם יקרה יותר, אך חסכונית בטווח קצר ובינוני משום שאין צורך בעלויות הקמת התשתית.

כמה עולה להתקין אזעקה אלחוטית?

בדרך כלל, העלות של התקנת מערכת אזעקה אלחוטית נעה בין 3,000 ש"ח ועד 5,000 ש"ח.
ההבדל בעלויות תלוי במספר הגלאים אותם תרצו להתקין (שהם בתורם תלויים בעיקר בגודל הבית), מספר הצופרים הרצויים, והאם תרצו להתקין צופר פנימי או חיצוני.

חשוב לדעת כי לאיכות אין תחליף ויתכן בהחלט שהצעת מחיר נמוכה יחסית, שתקרוץ לכם בשל העלות הנמוכה של התקנת האזעקה, מרמזת על איכות נמוכה של אזעקה אלחוטית בה אתם כלל לא מעוניינים.

צופר חיצוני יקר יותר, משום שהוא צריך לעמוד בתנאי מזג אוויר מאתגרים יותר מאשר צופר פנימי, אך הוא אפקטיבי יותר ביצירת הלחץ על הפורצים לעזוב את המקום בטווח זמן מיידי.

עלותם של צופרים היא של כמה מאות שקלים, כאשר עבור מערכת אלחוטית הם יקרים יותר מאשר עבור המערכת הקווית.

האם צריך להתקין גלאים גם מחוץ לבית?

גלאי חיצוני הוא רלוונטי בעיקר עבור אלה שיש להם מרפסת או חצר, והיתרון שלהם הוא גדול: ניתן לזהות ולעצור את הפורצים עוד בטרם הכניסה לבית ועשיית נזקים גדולים יותר.

יחד עם זאת, במיוחד אם מדובר במערכת אזעקה אלחוטית, העלות שלהם גבוהה יותר מאשר של הגלאים הפנימיים. ולכן, הרכישה שלהם צריכה לקחת בחשבון את מידת ההשקעה הרצויה במערכת האזעקה.