התקנת אזעקה לבית

הבית הוא המקום שהכי מגן עלינו, שנותן לנו את תחושת השייכות והרוגע. תחושת הביטחון האישי אותה מקנה לנו הבית צריכה להיות תמיד, גם כאשר אנחנו לא נמצאות ונמצאים בתוכו…

השקט הנפשי והביטחון האישי שלנו

גם אם יצאנו לחופשה של כמה ימים או שבועות, גם אם יצאנו לערב ארוך, לאירוע משפחתי או אולי רק למקום העבודה בבוקר יום רגיל – אנו חייבים לדעת שבזמן שהבית לא מגן עלינו, הוא בעצמו נותר מוגן, וכך גם הרכוש שנמצא בתוכו.

למרבה הצער, תופעת הפריצות היא עדיין נפוצה במקומות רבים בארץ, ומספר עבירות הרכוש הנרשמות בשנה במשטרה הוא מהגבוהים ביותר. אז מה עושים? מתקינים מערכת אזעקה, ופותרים את הבעיה.

כיצד מערכת אזעקה עוזרת להתמודד עם בעיית הפריצות?

התקנת אזעקה לבית נועדה לספק שלוש שכבות הגנה עיקריות מפני פריצות.

ראשית, עצם ההתקנה של מערכת האזעקה נועד לאותת לפורצים שלא כדאי להם אפילו לשקול להתחיל לנסות לפרוץ. ואכן, פורצים רבים שיראו את השלט המצביע על כך שבבית מותקנת אזעקה – יעשו אחורה פנה ויחפשו מקום אחר.

שנית, אם ההרתעה הראשונית לא עבדה, הפעלתה של האזעקה ברגע של זיהוי חדירה למרחב הבית תבריח את רוב הפורצים שכן הצליחו להיכנס. לכל הפחות, היא תגרום להם לעזוב בפזיזות את המקום, כך שגם אם הם הספיקו לקחת חפץ אחד או שניים – הם לא יספיקו לחולל כאוס גדול ברחבי הבית.

לבסוף, מערכת האזעקה מיידעת את כל הגורמים הרלוונטיים, החל מכם בעלות ובעלי הבית ועד חברת האבטחה, על הפריצה, כך שניתן לפעול במהירות ובזמן אמת, להגיע למקום ולמנוע את הפריצה או למזער את הנזקים.

כמה עולה מערכת אזעקה?

מערכות אזעקה עולות כמה אלפי שקלים בודדים, כאשר מערכת אלחוטית עולה יותר ממערכת קווית, אך מערכת קווית דורשת הימצאות של תשתית מתאימה להתקנתה.

לכן, מי שיש לו כבר תשתית למערכת אזעקה קווית – יותר ישתלם לו לרכוש אזעקה קווית. מי שאין לו, צריך לשקול האם משתלם לו להשקיע חד פעמית ביצירת תשתית למערכת קווית, ואם לא – לבחור באלחוטית, שמבחינת איכות לא נופלת מזו הקווית.

המחירים משתנים גם בהתאם לכמות הגלאים והצופרים, והם בתורם תלויים בגודל המבנה ובהעדפותיכם האישיות.

מתי צריך להתקין גם גלאי חיצוני?

התקנת אזעקה לבית מחייבת התקנה של גלאים פנימיים. גלאים חיצוניים הם יקרים יותר, אך עשויים להיות רלוונטיים ומשתלמים מאוד למי שיש לו חצר או מרפסת.

הסיבה לכך שדווקא התקנת גלאי חיצוני מומלצת, היא משום שגלאי חיצוני יכול להקדים את זיהוי הפורצים עוד לפני ניסיון החדירה לבית עצמו, ובכך להפחית משמעותית את הסיכוי לפריצה או למזער משמעותית את הנזקים במקרה שהפריצה בכל זאת התרחשה.