התקנת קודן לדלת

התקנת קודן לדלת, בין אם דלת כניסה לבניין או דלת כניסה לבית עשויה למנוע פריצות רבות, במאמר שלפניכם נפרט על כך.

מהו קודן לדלת?

קודן הוא לוח מקשים המותקן על דלת הכניסה לבניין, כחלק ממערכת שמונעת מאנשים לא רצויים להיכנס אליו.

המערכת היא פשוטה, כאשר אדם שרוצה להיכנס לבניין צריך להקיש את הקוד הנכון על מנת שהדלת תיפתח. במקרה שהקוד שהוקש שגוי הדלת תישאר נעולה.

מערכת הקודן הוכיחה את עצמה כיעילה לשם מניעת פריצות. בראשית ימיה, השימוש במערכת נעשה בעיקר במכוניות. על פי מחקרים שונים, מערכת הקודן ברכב הורידה את כמות הפריצות לרכבים בכ-40% בין השנים 1995 ל-2008.

לאחר מכן, בעלי עסקים זיהו את הפוטנציאל של המערכת, והחלו להשתמש בה גם למרכזי מסחר ולבתי עסק. כיום, לאחר שהמערכת הוכיחה את יעילותה במגזר העסקי, השימוש בה הפך לנפוץ גם בבנייני מגורים ובבתים פרטיים.

מדוע כדאי להתקין קודן בבית?

התקנת קודנים לדלת היא אחת הדרכים היעילות ביותר למגן את ביתכם. זאת משום שהקודן מונע מאנשים זרים להיכנס לביתכם בחופשיות.

הטכנולוגיה של מערכת הקודן עברה חידושים רבים וכיום ניתן למצוא בשוק סוגים שונים של מערכות קודן. על מנת למצוא את הקודן המתאים בשבילכם, ישנן שני דברים שעליכם לבדוק:

התאימו את הקודן לצרכים שלכם

השאלה הראשונה היא, מהו התקציב שלכם? מערכת הקודן מגיעה במגוון סוגים ומחירים. בשוק קיימות מערכות קודן שעובדות באמצעות הקשת מספרים, כאשר העלות של מערכת מסוג זה היא כמה מאות שקלים.

ישנם קודנים לדלת יקרים יותר שכוללים תכונות כגון אינטרקום, אפשרות לקריאת תג קרבה (RFID), מצלמת עינית וזיהוי ביומטרי על בסיס טביעת אצבע כשמחירם עשוי להאמיר לאלפי שקלים.

השאלה השנייה היא, מהי כמות האנשים שתעשה שימוש בקודן? אם אנשים רבים עומדים להשתמש בקודן על בסיס יום יומי, כמו במשרד או במפעל, כדאי יהיה להתקין קודן שפועל על בסיס קריאת תגי קרבה.

אם מערכת הקודן מיועדת לביתכם הפרטי והיחידים שישתמשו בקודן יהיו בני משפחתכם והקרובים אליכם, המערכת המומלצת עבורכם תהיה מערכת קודן בעלת מצלמה ואינטרקום.

הסבר על טכנולוגית הקודן

מערכת הקודן מגיעה במגוון טכנולוגיות אשר מתבססות על אותו מנגנון הפעלה.

כאשר פעולת הזיהוי של הקודן מתבצעת בהצלחה, המערכת מעבירה זרם חשמלי שמשחרר את לשונית המנעול ומאפשר את פתיחת הדלת.

  • קודן הפועל באמצעות הקשת מספרים- הוא הקודן הבסיסי ביותר והוא פועל על ידי הקשת קוד בן 4 ספרות.
  • קודן הפועל באמצעות קריאת תג קרבה (RFID)- הוא קודן שפועל על בסיס טכנולוגיה של גלי רדיו. הקודן קורא את המידע הנמצא על התג ופותח את הדלת אם קיימת התאמה ביניהם.
  • קודן הפועל באמצעות זיהוי ביומטרי- הוא הקודן המתקדם ביותר ובו הזיהוי מתבצע על ידי טביעת אצבע.